Költöztetés, nemzetközi költöztetés teherautóval.

Van valami amiről már régóta szerettem volna írni. Sokan úgy kérnek árajánlatot, hogy nem írják le a bútorok pontos adatait (darabszám, méret), hanem csak annyit írnak, hogy "egy Iveco-ba, Fiat Ducato-ba, Ford Transit-ba, furgonba, kisbuszba stb. befér". Ezzel csak annyi a bökkenő, hogy ezekből a kisteherautókból nem csak egy méret van. Amennyiben csak a furgonokat nézzük, akkor típustól függően 8 - 20 köbméter közötti rakterűek vannak. Szóval nem mindegy, hogy 8, vagy 20 köbméter ingóságot kell elszállítani.

 

Költöztetés Budapesten.

 

Költöztetés ponyvás teherautóval

 

A "ponyvás Iveco" is bő intervallumot jelent. Itt is van egészen kicsi, akár 10 köbméteres, a felső határ (ha csak a Daily-t nézzük) akár 30 köbméter felett is lehet. A teherautóm adatai fent vannak a weboldalaimon. Azért az eléggé kellemetlen lenne, ha kimegyünk költöztetni egy 20 köbméteres teherautóval, és 23 köbméternyi ingóság van... Tudom, tudom, a laikusnak minden Iveco (vagy más kisteherautó) egyforma, de árajánlatkérésnél kérem legyenek szívesek az adatokat pontosan megadni. Így nem érheti kellemetlen meglepetés költözése folyamán.

 

 Ezzel a teherautóval költöztetünk.

 

Költöztetés kisbusszal

 

A kisbusz is mást jelent mindenkinek. Sokan keverik a kisbuszt a furgonnal. Ahova valóban kisbusz elegendő, oda az én teherautóm már túl nagynak számít. A kisbusz (például Mercedes Vito) 5 - 9 személyes, a furgon 2 - 3 személyes lehet, kivéve a dupla kabinos furgonokat. Bár nem hiszem, hogy ez utóbbi alapján kérnek árajánlatot. Továbbá teljesen mindegy, hogy milyen furgonra, kisbuszra gondol a kedves ügyfél, mivel én mindig az én teherautómra adok árajánlatot.
Kérjen árajánlatot belföldi és nemzetközi költöztetésre, áruszállításra: +3620/580-8538

Nemzetközi költöztetés - Költöztetés Németországból Budapestre

Hajnali három órakor nehezen kelek,
nyúlik a pofám tényleg, nem viccelek.
Matatok a konyhába, felteszem a kávét,
várom a határt, mégpedig Németországét.

Amíg lefő az életerő, koffeinnek álcázva,
halkan bepakolok mindent a táskába.
Közben jár az agyam az egész költöztetésen,
majd kipróbálom magam szendvics készítésben.

Azaz próbálnám, de a hűtőt nyitva már látom,
a feleségem már este megcsinálta, de imádom.
A kávé már bennem, indulok a kocsihoz,
beszállás után azonnal nyúlok a telefonhoz.

ébresztem a kollégát, sokáig csörög, biztos erre vágyott. 
"Találkozzunk fél óra múlva a Lágymányosi hídnál,
meghívlak egy kávéra, mielőtt máshol innál."

Fél óra múlva már együtt utazunk, előttünk 1000 km,
szeretjük a külföldi költöztetést, nekünk nem kényszer.
13 óra vezetés nem egyedül, hanem felváltva,
Németországban a "lázlap", enné meg aki kitalálta.

Figyelünk mindenre, a szabályokat mindig betartjuk,
azt, hogy megbüntessenek, na azt nem akarjuk.
Lassan odaérünk a nemzetközi költözés felrakójához,
érkezéskor odatolatok az ügyfél kapujához.

Időben érkezünk, hordjuk a bútorokat, nem fáradunk,
sötétedés előtt végezni kell, meg nem állhatunk.
Ilyen ez a nemzetközi költöztetés, bírni kell nagyon,
vigyázunk a bútorokra, mindegyik egy kisebb vagyon.

Költöztetés Németországból.

két óra pakolás után indultunk haza, még nem volt este.
Na még egy kávé, vacsora után, és nekivágunk újra,
nem egyszerű ez a költöztetés, de ezt mindenki tudta.

Haladunk az autópályán, lemegy a nap, jön az éjszaka,
nézem a kilométerórát, még nyolc óra az út haza.
De nem csüggedünk, vezetünk tovább felváltva,
elkezdett esni az eső, de nem leszünk elázva.

14 óra vezetés után Budapestre érünk, még bírjuk,
egy kávé után gyorsan az ügyfelet hívjuk.
Megbeszéljük, hogy még délelőtt lepakolnánk,
a teherautón egy bútort sem hagynánk.

földszintre költöztetünk, a kedély nem borzolódik.
Segítenek az ügyfél és barátai, nagyon rendesek,
a bútorok behordásában sokat segítenek.

A külföldi költöztetés ismét sikerrel zárult,
a kedves ügyfelemre plusz költség nem hárult.
Nem sérültek a bútorok, így költöztetünk,
örülünk mindig, ha külföldre mehetünk.

Végre hazaérünk, áldom az eget, minden rendben,
csak egy kicsit gyengék vagyunk már fejben.
Mára költöztetést már nem vállalok, pihenek,
de holnap újra munka, megint költöztetek.

Ennyi a történet, így költöztetünk mi, külföldről,
egy darabig elegem van ezekből a rímekből.
Keressen elérhetőségeimen, ha költözni szeretne,
további szép napot kívánok, a nevem Nagy Endre.

Költöztetés ünnepnapokon?

Ez egy eléggé kényes kérdés. Mert ugye az ünnep, az ünnep. Mindenkinek. Az ember örül annak, hogy végre a családjával pihenhet, utazhat rokonokhoz, programot csinál barátokkal, családdal. Vagy egyszerűen csak kipiheni a folyamatos munkát. Ez jár mindenkinek! Akárhol is dolgozzon. Igen, többek között ezért is költöztetünk felárral ünnepnapokon. Mert egy költöztetéssel ebből az idillből szakad ki az ember.

Na de nézzük a másik oldalt is. Aki egész évben dolgozik, annak többek között ilyenkor van lehetősége például költözni. Nem tud/akar szabadságot kivenni, és egy ünnepnap kiváló alkalom a költözésre. Főleg, ha egymás után két piros betűs ünnepnap áll a rendelkezésére. Szóval vállalunk költöztetést ünnepnapokon is, de ez esetben - ahogy már említettem - felárral kell számolni. Egy kivétel viszont van. Karácsonykor semmilyen körülmények között nem vállalunk költöztetést. Nincs az a felár. A karácsony az tényleg a családé.

Viszont hívni, e-mailt írni, árajánlatot kérni nyugodtan lehet ünnepnapokon is. Felveszem a telefont, válaszolok az árajánlatkérésekre. Persze, ha éppen a töltött káposztát, főtt sonkát, vagy a cipóban sült csülköt tuszkolom le a torkomon, akkor nem veszem fel, de amint tudom visszahívom :) 

Mindkettőnk érdeke, hogy felvegyem a telefont. sokan már azért elnézést kérnek, ha egy átlagos vasárnap felhívnak. Nyugodtan hívjanak bármikor, - na jó, szoktam aludni is :) - én a rendelkezésükre állok. Ezen a számon bármikor elérhetnek: +3620/580-8538

Olcsó, vagy tapasztalt, rutinos költöztetővel költözne?

Egyre több költöztető cég kínálja szolgáltatásait. Nehéz dönteni, hogy kivel költözzünk. Egy kicsit megpróbálok segíteni. Először is... nem, nem az árakról lesz szó, hanem a leinformálhatóságról. Nézzük meg a kiszemelt cég honlapján a "kapcsolat",  "céginfó", "bemutatkozás", "rólunk" stb. menüpontokat. Akkor járunk sikerrel ha találunk egy cég nevet is. A legnagyobb siker akkor lesz ha ezt a cég nevet megtaláljuk valamelyik cégnyilvántartóban.

A katarzis akkor következik ha tevékenységei között valami utal is a fuvarozásra vagy költöztetésre. Egyre ritkább az ilyen... sajnos. Aztán nézzük is, mivel szállítják az ingóságainkat. A teherautó menüpontban nézelődve gyakran találkozunk máshonnan letöltött, szalonállapotú, rendszám nélküli új teherautókkal. Ezeket mindig háttér nélkül sikerül "lefényképezni". Na, itt már valami nem stimmel... Aztán jöhetnek az árak. Általában kiírják. Nem mindenki írja ki, különböző (néha nevetséges) okokra hivatkozva. Én kiírom az áraimat, és sohasem volt gond, sőt örültek az ügyfelek, mert legalább előre tudnak kalkulálni. Ez így korrekt, szerintem...

Igen, árak. Egy tapasztalt szakember nem megy el pár száz forintos órabérben pakolni. Amennyiben Ön mégis erre vágyik, akkor javaslom hogy menjen el egy iskola, esetleg egyetem elé és szedjen össze néhány tizenhat - húsz éves  "szakembert". A helyzet az, ha Ön nem megy akkor az Ön által megbízott "ócsóköltöztető" fogja ugyanezt megtenni. 

Egy ügyfelem mesélt - idézem - "a két ötven kilós gyerekről" akik nem bírták el, pontosabban meg sem bírták mozdítani a három személyes kanapét. Ezek után hívtak minket. Természetesen megoldottuk a költözést. Tehát mielőtt megbíz egy ilyen hihetetlen számolási képességekkel megáldott életművész költöztetőt (akit le sem tud ellenőrizni, és hárman mennek pár ezer forintért óránként) akkor gondoljon erre a néhány mondatra. Egyszerűen lehetelten kijönni ennyi díjból. Na, itt vannak becsapva az ügyfelek! Ez nem csak az én véleményem.

Az egésznek a lényege hogy MI, hivatásos költöztetők (nem csak magamról beszélek) megcsináltuk a fuvarozói iskolákat, levizsgáztunk, kiváltottuk az engedélyeket, kötöttünk biztosítást, fenntartunk egy vagy több teherautót, toljuk magunk előtt a céget, megválogatjuk az embereinket. Nekünk ez a hivatásunk! Ezt szeretjük, ehhez értünk. Mi nem diákokkal, egyetemistákkal dolgozunk, hanem valódi szakemberekkel. Ön dönt. Hivatásos, tapasztalt költöztetőkkel szeretne költözni, vagy rutintalan, pár száz forintos fiatalokkal. Ha nem bírják, akkor úgy is minket fog hívni. Nem igaz? Jobb kikerülni a csapdát, és először nekünk szólni. Higgye el, nem fogja megbánni. Ezzel a cikkel senkit sem akartam megbántani, kritizálni, csak leírtam a (nem csak saját) véleményemet. 

Tévhitek költöztetéssel kapcsolatban

Sok ember - aki laikus - nem is gondol bele néhány dologba. Lehet azért, mert nem ért hozzá, vagy átsiklik felette, de van olyan is, hogy szándékosan hallgatnak el bizonyos információkat. Ekkor lehet, hogy megpróbálnak minket hülyének nézni, ami felesleges próbálkozás, mert a helyszínen úgy is kiderül minden. Az alábbiakban leírok néhány tévhitet, amikkel nem árt tisztában lenni.

- Egy teherautónak nem a 130 - 150 km/órás sebesség az utazósebessége. Főleg rakottan nem. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy Budapestről Miskolcra nem érünk le másfél óra alatt, mint ahogy Budapestről nem érünk ki Passauba 4,5 óra alatt. Persze, személyautóval ezek az adatok teljesíthetőek, de azért ne keverjük össze a kettőt.

- Nincs 100 kilogrammos zongora vagy pianínó. Továbbá nem csak egy méret/súly létezik belőlük. Lehet hitegetni a költöztetőt, arra számítva, hogy így elhiszi, és olcsóbban elszállítja a pianínót/zongorát, de a helyszínen úgy is kiderül minden. 

- Attól, hogy a pianínónak van kereke, még nem könnyű. Pontosan azért van rajta kerék, mert nagyon nehéz, így "könnyebben" lehet mozgatni. 

- A zongora/pianínó/páncélszekrény szállítása nem óradíjban történik. Egy több száz kilogrammos dolgot szállítani rutintalan, erőtlen emberrel nem lehet. Ez valóban szakértelmet és erőt igényel, aminek természetesen ára van. Azt is hallottam már, hogy annyiba kerül a szállítás, mint maga a pianínó. Ezt egy vidéki, második emeletes szállításnál mondták, ahol kilométer/emelet díj is van...

Szoktam mondani, hogy sokkal olcsóbb, ha a kedves ügyfél szól néhány barátjának, és megoldják a rakodást, és az emeletre történő felhordást. Kaptam ilyen választ is: "Nekem nincs hozzá olyan kötelem (gurtni), meg nincsenek olyan erős férfi ismerőseim, akik fel bírják vinni a második emeletre a pianínót." Na kérem, erről van szó, ezért kerül ennyibe egy zongora szállítása. 

- A szekrényből nem kell kivenni a ruhákat, könyveket, egyéb dolgokat, mert a költöztetők úgy is erősek, és hamarabb végeznek a rakodással. Persze, erre azt szoktam mondani, hogy erősek vagyunk, de hülyék nem. Némelyik szekrényt azért kell szétszerelnünk, mert a saját súlyukat sem bírják el, annyira gyenge anyagból van, és amint felemelnénk, szétesne. Nos, egy telepakolt, gyengébb minőségű bútornál erre nagyobb az esély. A másik meg az, hogy egy nehéz bútort lassabban, nehezebben mozgatunk, nem is beszélve a 130 kilogramm feletti súlyfelárról. Tehát gyorsabb és gazdaságosabb, ha a bútorokat kipakolják költözés előtt. 

- A földszint akkor is földszint, ha magasföldszint. Persze, mert az van rá kiírva, de attól még lépcsőn kell felmenni a "földszintre". Ez főleg fix árajánlatkérésnél vagy pianínó/zongoraszállításnál fontos. Azért illúziók ne legyenek: ha a helyszínen derül ki, hogy mégis lépcsőzni kell a (például) zongorával, akkor az emeletdíj felszámolásra kerül. Ahova lépcsőn kell felmenni, az nekünk (költöztetőknek) nem földszint.

Költöztetés Németországból Magyarországra

Ismét egy jól végzett németországi költöztetésen vagyunk túl. Passau-ból kellet Budapestre költöztetni egy kisebb lakás ingóságait. Ügyfelemmel előre megbeszéltünk mindent, az ingóságok részletes leírását is megkaptam, tehát biztos voltam benne, hogy minden felfér a teherautóra. Kaptam képeket is a bútorokról, tudtam, hogy mit kell szerelni, szóval semmi sem lett eltitkolva...


Költöztetés Németországból.Németországi költöztetés.



Az út körülbelül hat órát vett igénybe. Csak a parkolás jelentett kisebb problémát, de a nagyon kedves ügyfelem foglalt nekünk parkolóhelyet, igaz nem a legnagyobbat, így csak oldalról tudtuk megpakolni a teherautót. Volt egy hatalmas szekrénysor, amit szerencsére csak elemeire kellett szétszerelni, az ajtók természetesen le lettek szerelve. 

Nagyon vigyáztunk a bútorokra, minden rendesen ki lett bélelve a teherautó rakterében. Másnap Budapesten pakoltunk le, az ágyat összeszereltük, a nagy szekrény elemek épphogy befértek az ajtón, igaz ehhez egy másik nagy szekrényt kellet odébb vinnünk, de még így is egyszerűbb és gyorsabb volt, mintha lapra szereltünk volna mindent. A szükséges eszközökkel (szerszámok, akkus csavarhúzó stb.) mindig fel vagyunk szerelve. Az egész költöztetés után jó szájízzel váltunk el ügyfelünktől, elégedett volt Ő is. Ami nekünk a legnagyobb kincs. 

Ügyfeleink rólunk írt véleményeit megtekintheti a Facebook oldalamon, a Google oldalamon, vagy pedig a honlapomon.

Költöztetés kiváló állapotú teherautóval

A hét elején elmentem lemosni a teherautómat. Szervizbe vittem, és másnap volt egy nagyobb költöztetésünk. Gondoltam jobb tisztán... Az autómosónál azt mondta nekem valaki: "Minek ilyen időben lemosni a kocsit? Semmi értelme." Hozzáteszem, esett az eső... Mondtam neki, hogy szervizbe viszem a kocsit, és nem szeretném, ha koszosan kéne odavinnem, meg az ügyfél azért látja, hogy egy - két napos, vagy egy - két hónapos kosz van a kocsin. Majd hozzátettem: "Ebédelni is tiszta asztalnál jó." Erre azt mondta, hogy igazam van. Persze a szervizben is örültek, hogy tiszta "asztalhoz ülnek". 

Költöztetés, nemzetközi költöztetés kiváló állapotú teherautóval.
A teherautóm mindig tökéletes állapotban van. Legyen szó belföldi vagy nemzetközi költöztetésről, vagy akár lomtalanításról. A lényeg, hogy nem teszünk különbséget a munkák között, mindig a maximumot hozzuk ki magunkból, és mindig tökéletes állapotú teherautóval dolgozunk. A koszos teherautó rossz reklám...

Viszont időjárástól függetlenül mosni kell az autót, mivel a só, sár, kosz nem tesz jót az autónak. Tudom, feleslegesnek tűnik esőben, rossz időben lemosni a kocsit, de higgyék el az autó meghálálja :) Meg nekünk is jobban esik egy tiszta autóba beszállni...

Költöztetés és fuvarozás, a szabályokat betartva.

Munkáink folyamán figyelni kell a szabályok betartására is. A KRESZ szabályait betartva költöztetünk Budapesten, vidékre, külföldre, tehát mindig. Igen, mindig! A teherautónk tud menni 130 km/órás sebességgel is, de azt a többletfogyasztást nem fizeti ki senki :)
De most nem is erről van szó. Hanem a terhelhetőségről. A hivatalos raksúlyról, mérleg szerint. Nem sokan értik, hogy miért csak 800 kilogrammot szállíthatunk hivatalosan. Hiszen ez egy "másfél tonnás" kisteherautó. Igen, ennek hívják. Meg sokan azt is hiszik ezekről a kisteherautókról... Természetesen elbírja a teherautónk a 1,5 tonnát, de ez már komoly túlsúllyal jár.

A teherautóm terhelhetősége

Nézzük a számadatokat: A teherautóm saját tömege 2500 kilogramm. Mérlegen lett lemérve. A 3500 kilogrammig marad 1 tonna. Ebből lejön az emberek súlya, ami két embernél körülbelül 200 kilogramm. Így marad 800 kilogramm raksúly. 

Általában az ilyen (felépítményes) kisteherautók alig vihetnek többet. Persze ez többek között függ a felépítménytől, kerekek számától (4 vagy 6), a szállított emberek számától is. Sokan bevállalják a túlsúlyt úgy, hogy az ügyfélnek nem szólnak. Aztán ha lemérik őket, akkor az ügyfélre terhelik. Van aki úgy is hirdeti magát, hogy két tonna teherbírású, 3,5 tonna össztömegű kisteherautóval szállít... 

Túlsúly büntetés mértéke

Nem árt tudni, hogy Magyarországon (is) kis túlsúlyt is nagy összeggel büntetnek. Sőt a teherautót tovább sem engedik, amíg nem pakolnak át egy másikra, azaz meg nem szüntetik a túlsúlyt. Nem vagyok "bevállalós", ezért is kérek mindig részletes leírást az ingóságokról. Az ügyfélnek nem kell tudnia, hogy mennyit vihet a teherautó, ez a cég/sofőr dolga. Viszont, ha bevállalja a túlsúlyt, és lemérik akkor baj van. Ki fizeti a büntetést? Ilyenkor jön az egymásra mutogatás! Abban biztos lehet, hogy a sofőr nem fog kifizetni több százezer forintot, plusz még a másik teherautó díját.

Egy 3,5 tonna össztömegű teherautóra könnyedén fel lehet rakni pluszba 1 tonnát. Amit el is tud vinni. De! Ez már körülbelül 30% túlsúlyt jelent, amiért 350 000 forint bírság jár!!! Azért ennél jóval kevesebből ki lehet jönni még egy kisteherautóval, vagy egy nagyobb össztömegű teherautóval is! Ehhez jön még a másik teherautó díja, amire át kell pakolni, amíg meg nem szűnik a túlsúly. Mert addig nem engedik tovább a teherautót. 

Az a bizonyos kormányrendelet 


Ezt nem én találtam ki, benne van a 156/2009. (VII. 29.) Kormány rendeletben, amit ide kattintva tud elolvasni. Ez elég hosszú, ezért nyomja meg a Ctrl + F gombokat, majd a felugró ablakban ezt üsse be: "túlsúly". Innen idéznék egy mondatot: "Amennyiben egyszerre áll fenn össztömeg-túlterhelés és tengelytúlterhelés, az ezekre vonatkozó bírságtételek összeadódnak." Bizony, így ha a maximum túlsúlyt nézzük mindkét esetben, akkor a büntetés akár hétjegyű is lehet! 

Költöztetés korrekt módon

Ezért szoktunk többet fordulni, ami kivitelezhető is egy érdi költöztetésnél, de egy nemzetközi vagy vidéki költöztetésnél már csak úgy tudjuk megoldani, ha két kisteherautóval megyünk, vagy egy nagyobb 7,5 tonna) össztömegű teherautóval. 

Költöztetés, fuvarozás gond nélkül

Költöztetés lakossági ügyfeleknek,
akik a bútorokkal küzdenek meg.
De ha a küzdelmet átadják nekünk,
mindannyian elégedettek leszünk.

Irodaköltöztetés közületeknek, cégeknek,
olyan költöztetőt talált, akik időben végeznek.
Kollégák rutinja nem kevés, mondhatom,
örülök hogy a bútort velük hordhatom.

Költöztetek, fuvarozok, árut szállítok,
becsületes vagyok, senkit sem ámítok.
Gurtnival, szerszámokkal, plédekkel felszerelve,
költöztetünk földszintre és emeletre.

Költöztetés külföldről, nem tudja hol kezdje?
Nincs mitől tartani, megoldja Nagy Endre.
Kérjen árajánlatot kötelezettségek nélkül,
Ígérem, nem fogja megbánni végül.

Bútorok csomagolása, vagy szerelés,
van elégedett ügyfelünk, nem kevés.
Ne habozzon sokat, költözzön velünk,
ha kell, akkor hétvégén is megyünk.

Ezeket a cikkeket olvastad már?